Helpdesk
Heb je vragen? We zijn op verschillende manieren bereikbaar!
Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben wij een tabel met veelgestelde vragen per onderwerp gemaakt. Mocht je vraag er niet bij staan, mag je altijd contact opnemen met onze helpdesk. Onderaan de pagina vindt je verschillende opties om met ons in contact te kunnen komen.
-
Ik wil overstappen van een alles-in-één-pakket. Hoe werkt dit?
Via onze postcodecheck kun je gemakkelijk zien welk abonnement op jouw adres beschikbaar is. Stel de filters af naar jouw wensen en het beste pakket voor jou wordt direct zichtbaar. Bij keuze van het abonnement wordt je direct naar de website van de provider geleid en hier sluit je jouw nieuwe abonnement af. De nieuwe provider zorgt voor de overstap zodra dit mogelijk is met je huidige contract.
-
Hoe werkt de postcode check van ProviderCheck?
Onze postcodecheck controleert op basis van jouw adres welke providers en abonnementen er beschikbaar zijn. Nog veel belangrijker is dat er meteen gekeken wordt welke snelheden er op jouw (nieuwe) adres behaald kunnen worden zodat je hier het beste abonnement op kan afstellen.
-
Hoe ontvang ik de cashback wanneer ik overstap via ProviderCheck?
Als je overstapt via ProviderCheck ontvang je €10,-, €30,- of €50,- extra korting, afhankelijk van het abonnement waar jij voor gekozen hebt op je nieuwe adres. Vul het formulier in met dezelfde postcode en gegevens als je bestelling bij de provider en upload je getekende contract. Binnen 3 weken nadat het abonnement is opgeleverd ontvang je de korting direct op je bankrekening. Voor een overzicht van de actuele cashbackacties klik hier.
-
Ik ben op zoek naar de beste internet provider. Hoe kan ik die vinden?
Wij kunnen jou niet vertellen wie de beste internetprovider is omdat dit natuurlijk afhankelijk is van jouw wensen. Deze wensen kun je gemakkelijk invullen in onze internet vergelijker zodat je ziet wie voor jou de beste internet provider is.
-
Ik wil een internet speed test doen. Waar kan ik dit doen?
De internet speed test kun je hier op onze website doen. Deze speedtest laat jou direct zien welke snelheden er op jouw adres behaald kunnen worden.
-
Ik zoek het goedkoopste internet pakket, waar vind ik die?
Vul hier onze vergelijker in om te zien welke provider het goedkoopste is op basis van jouw wensen. De totaalprijs bestaat uit het totaal aan maandkosten plus eventuele eenmalige kosten. Geen verassingen achteraf dus. En vergeet niet om via ProviderCheck af te sluiten zodat je nog eens minimaal €10,00 extra korting kunt ontvangen.
-
Hoe gaat ProviderCheck om met mijn privacy gegevens?
Ook wij houden ons netjes aan de regels. Jouw gegevens worden niet ongevraagd met derden gedeeld of ingezet voor reclamedoeleinden. De gegevens blijven ten alle tijden in bezit van ProviderCheck.
-
Hoe kan ik contact opnemen met ProviderCheck?
Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Al deze manieren vind je onderaan deze pagina.
-
Ik wil voortaan alleen nog maar internet en tv. Kan ik ook hiernaar overstappen?
Bij onze vergelijker kun je precies filteren waar je naar op zoek bent. Je kunt hier kiezen voor alleen internet, een alles-in-één-pakket of alleen internet en bellen. Dit kan ook als je eerst een ander soort pakket had.
-
Biedt ProviderCheck ook glasvezel abonnementen?
Glasvezel is op dit moment de snelste manier om internet te ontvangen. Dit is echter niet de enige mogelijkheid van glasvezel. Het is namelijk ook mogelijk via glasvezel (digitale) televisie, radio en telefonie te ontvangen. Het grootste voordeel van glasvezel is dat er geen snelheidsverlies meer is. Op steeds meer plekken in Nederland kun je glasvezel krijgen. Uiteraard heeft ProviderCheck deze meegenomen in de vergelijkers. Doe onze postcodecheck om te kijken of dit ook geldt voor jouw adres.
-
Betaal ik aan ProviderCheck of aan de nieuwe provider zelf?
Je sluit het abonnement direct af bij de provider. Jouw betaling loopt dan ook via hen direct en niet via ProviderCheck.
-
Moet ik ProviderCheck betalen voor de aanbieding?
Nee beter gezegd, via ProviderCheck krijg je ook nog eens minstens €10,00 extra korting bovenop de aanbieding!
-
Hoe ontvang ik de extra korting wanneer ik overstap via ProviderCheck?
Als je overstapt via ProviderCheck ontvang je €10,00 extra korting op je nieuwe abonnement. Vul het formulier in met dezelfde postcode en gegevens als je bestelling bij de provider en upload je getekende contract. Binnen 3 weken nadat het abonnement is opgeleverd ontvang je de korting direct op je bankrekening.
-
Hebben jullie prijsafspraken met providers van Internet en/of TV?
Nee wij zijn 100% onafhankelijk en zijn hier om jou goed te adviseren. Voor welke provider je kiest is helemaal jouw keuze!
-
Gaat het sneller als ik via de provider zelf bestel?
Of je nu via ons of direct bij de provider afsluit maakt geen verschil in de levertijd. Wel mis je de extra korting als je niet via ons afsluit.
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja dat kan. Ook op onze consumenten producten geldt het recht om een bestelling binnen 14 dagen kosteloos te annuleren.
-
Ik wil korting op mijn pakket.
Dat komt goed uit! Want buiten dat ProviderCheck de beste onafhankelijke vergelijker is bieden wij ook nog eens minstens €10,00 extra korting op elk nieuw afgesloten pakket.
-
Moet ik zelf mijn oude abonnement opzeggen?
In de meeste gevallen zal de nieuwe provider jouw oude abonnement opzeggen tenzij dit anders wordt aangegeven. Let wel dat het nieuwe abonnement pas in kan gaan nadat het oude contract is afgelopen.
-
Per wanneer kan ik overstappen?
Zodra je oude contract is afgelopen kun je overstappen naar een nieuwe provider. Je kunt uiteraard wel alvast een nieuw contract afsluiten ook al ligt de datum in de toekomst.
-
Ik wil blijven besparen op mijn jaarkosten. Hoe pak ik dit aan?
Om blijvend te besparen raden wij je aan om elk jaar de vergelijker opnieuw in te vullen. Misschien veranderen je wensen en kan je weer gebruik maken van een nieuwe aanbieding die inmiddels beter bij je past.
-
Waarom vind ik niet alle providers op mijn adres?
Welke provider op welke locatie levert is afhankelijk van jouw adres. Door middel van de postcodecheck kun je zien welke providers er in jouw postcode gebied beschikbaar zijn.
-
Hoe lang duurt een overstap naar mijn nieuwe provider?
Overstappen duurt meestal tussen de 1 en 4 weken. Bij de specificaties van het abonnement vind je de exacte levertijd.
-
Hoe volg ik de status van mijn bestelling?
Na het bestellen van jouw nieuwe abonnement ontvang je een bevestiging van jouw nieuwe provider. Deze houdt jou nu op de hoogte van alles wat je moet weten. Heb je nog aanvullende vragen over jouw abonnement neem dan direct contact met hen op.
-
Kan ik zelf de ingangsdatum van mijn abonnement bepalen?
Je kunt de ingangsdatum van jouw nieuwe abonnement zeker zelf bepalen. Houd wel rekening met de datum wanneer jouw oude contract afloopt en de gemiddelde opleveringstijd van 1 tot 4 weken.
-
Kan ik mijn telefoonnummer behouden als ik overstap van een alles-in-één-pakket?
Ja, dat kan zeker! Start met vergelijken en maak een keuze voor een nieuwe provider. Bij het overstappen geef je aan dat je je nummer wilt behouden. Jouw nieuwe provider regelt dit voor je, mits je je oude abonnement nog niet hebt opgezegd.