Vrijdag 2 Juli 2021 3 minuten en 13 seconden leestijd
Benieuwd of het elders goedkoper kan? Vergelijk je abonnement!
Het kan gebeuren dat jij vragen over je abonnement of bestelling hebt, of dat je dingen wilt wijzigen in je abonnement. Ziggo helpt je hier graag bij. Je kunt heel veel dingen zelf regelen en aanpassen in je ‘Mijn Ziggo’ account. Dit scheelt veel tijd en dit kun je doen wanneer het jou uitkomt. Maar wat kun je voor abonnementswijzigingen regelen? En hoe doe je dat dan?
Je kunt denken aan dingen zoals je internetsnelheid veranderen, je e-mailadres aanpassen of een verhuizing doorgeven. Al deze zaken kun je in ‘Mijn Ziggo’ zelf regelen.
Om dit te doen log in je in bij ‘Mijn Ziggo’. Je kunt bijvoorbeeld je internetsnelheid veranderen of je zenderpakket aanpassen. Wanneer je een jaarabonnement hebt maar je vindt de internetsnelheid te hoog, kun je dit pas na een jaar veranderen naar een lagere snelheid. Je kunt wel je internetsnelheid altijd upgraden wanneer deze te langzaam is. Als je niet precies weet welke internetsnelheid je nodig hebt adviseren wij dus altijd om met een lagere snelheid te beginnen. Omhoog aanpassen kan altijd, omlaag helaas niet. Extra zenderpakketten kun je wel maandelijks opzeggen en aanpassen.
Kloppen je gegevens zoals je e-mailadres en telefoonnummer niet meer? Of staat je naam verkeerd gespeld op het contract? Je kunt deze gegevens heel makkelijk zelf aanpassen in ‘Mijn Ziggo’. Hier valt ook je rekeningnummer onder. Verander je van rekeningnummer? Het is belangrijk om dit door te geven. Ga je trouwen of misschien juist scheiden of is je naam om een andere rede veranderd? Dit kun je ook doorgeven.
Naast deze gegevens kun je ook telefoongegevens aanpassen. Zo kun je een geheim nummer aanvragen of een nummerblokkade instellen. Je kunt dan niet meer met je vaste telefoon naar 0900 nummers bellen.
Heb je een nieuw adres? Ook dit geef je aan in ‘Mijn Ziggo’. Als je maximaal 3 dagen voor je verhuizing je nieuwe adres doorgeeft dan zorgt Ziggo ervoor dat je internet op je nieuwe adres gewoon werkt wanneer je over bent. Hier heeft Ziggo haar verhuisservice voor. Wil je hier meer over weten? Lees dan ons blog: ‘Hoe geef je je verhuizing door aan Ziggo’.
Wanneer jij een abonnement hebt aangevraagd bij Ziggo ontvang je binnen een paar uur een bevestiging. Rond de ingangsdatum van het contract wordt het installatiepakket bezorgt. Heb jij per ongeluk het verkeerde abonnement besteld? Je kunt je abonnement binnen 14 dagen annuleren. Deze 14 dagen gaan in op het moment dat je bestelling is geplaatst. Heb je een ‘internet en tv’ abonnement afgesloten en wil je deze toch wijzigen naar een ‘alleen internet’ abonnement? Dit kan ook nog binnen die 14 dagen. Voor het annuleren of wijzigingen in deze periode kun je bellen naar 088-1212808.
Als klant van Ziggo ontvang jij maandelijks een factuur. In je ‘Mijn Ziggo’ account kun je alles zien over je factuur, betaalmogelijkheden en het incassotraject.
Zoals je hierboven hebt gelezen kun je ten allen tijde zelf je Ziggo abonnement wijzigen. Kom je er toch niet uit? Dan kun je altijd contact opnemen met de klantenservice.
Je kunt bij ons de gratis postcodecheck doen. Wanneer je deze postcodecheck doet kun je zien of Ziggo ook leverbaar is op jouw adres. Is Ziggo leverbaar? Dan kun je de abonnementen vergelijken. Kies jij voor wat langzamer internet of voor heel snel internet? En kies jij voor alleen internet of juist internet, tv en bellen? Er is voor ieder wat wils! Doordat je alles in een duidelijk overzicht te zien krijgt kun je makkelijker een keuze maken. Minder tevreden? Bekijk dan de mogelijkheden voor internet overstappen.