Vrijdag 7 Mei 2021 3 minuten en 31 seconden leestijd
Heb jij een internetabonnement bij KPN? Heb jij vaak slechte wifi van KPN? Wij gaan jou proberen hierbij te helpen. Een slechte wifi verbinding hoeft namelijk niet altijd aan de internetprovider te liggen. Er spelen ook veel factoren mee, bijvoorbeeld de dikte van de muren of de afstand tot de router. Door middel van dit kennisbankbericht gaan we proberen jou te helpen om je slechte wifi van KPN op te lossen.
Heb jij problemen met je wifi? Wij gaan proberen om je problemen op te lossen. Allereerst kun je checken of er een KPN wifi storing is. Wanneer er bij KPN een wifi storing is heb jij hier zelf geen invloed op, dan proberen ze het zo snel mogelijk op te lossen.
Wanneer er geen wifi storing is kan KPN jouw wifi verbinding controleren. Dit kun je doen op de site van KPN. Je vult hier je klantnummer in en de laatste drie cijfers van je bankrekeningnummer. Je moet er wel voor zorgen dat je thuis bent. KPN heeft je gegevens nodig om je te identificeren. Dit is belangrijk omdat alleen klanten KPN toestemming kunnen geven om eventueel wijzigingen door te voeren.
Heb je nog steeds geen internet van KPN? Dan kun je proberen om je Experia Box opnieuw op te starten. Dit is je modem. Je doet dit door de stekker voor 2 minuten uit het stopcontact te halen. Wanneer je de stekker er weer in hebt gedaan controleer je na 15 minuten het DSL/ADSL/Broadband-lampje, deze moet branden. Daarna controleer je of het internet/Online lampje knippert of groen brandt. Branden beide lampjes? Dan is de Experia box herstart en moet je weer internet hebben.
Helpt het herstarten van je Experia Box niet? Probeer dan binnen 2 meter van je Experia Box verbinding te maken met je wifi. Het zou namelijk kunnen dat je draadloze verbinding onvoldoende bereik heeft. Dit kan doordaad de afstand tot het modem te groot wordt of doordat er bijvoorbeeld een te dikke muur tussen staat waardoor het signaal geblokkeerd wordt. Heb je met je mobiel wel een wifi verbinding wanneer je naast je modem staat? Dan weet je dat de wifi in ieder geval werkt. Check ook altijd even of je wel verbonden bent met het juiste wifi netwerk.
De stappen die je kunt ondernemen zetten wij nog even voor jou op een rijtje:
Heb je wel internet wanneer je naast je modem staat, maar heb je van KPN geen internet meer wanneer je weg loopt van je modem? Dan zijn er dus dingen in de omgeving die het signaal verstoren. Dit kan een te dikke muur zijn, maar dit zou ook een ander apparaat kunnen zijn zoals bijvoorbeeld een magnetron. Wat je zou kunnen doen is het aanschaffen van een Wifi versterker. Een wifi versterker versterkt jouw signaal. Je plaatst deze versterker tussen de plek waar je wifi wilt hebben en je modem. De versterker pikt het wifi signaal op en herhaalt dat. Hetzelfde signaal wordt dus nog een keer uitgezonden waardoor je wifi beter zou moeten werken.
Je kunt ook nog proberen om je modem op een betere plek te plaatsen. Het modem moet voldoende ruimte hebben en niet in een kastje staan. De wifi werkt ook beter wanneer je je modem wat hoger plaatst. Je zou hem eventueel op kunnen hangen. Probeer ook je modem uit de buurt te houden van apparaten zoals een babyfoon of een bluetooth speaker. Deze verstoren het signaal.
Werken al deze stappen niet? Dan adviseren wij om even contact op te nemen met de klantenservice van KPN.
Benieuwd of KPN ook beschikbaar is op jouw adres? Je kunt hier achter komen door middel van onze gratis postcodecheck.
Volg ons dan via Social media! Wij zijn te vinden op Facebook, Instagram en Twitter.